| Follow || Dashboard |
//Pink Is Sweet

AWAK))':
Wednesday, April 25, 2012 | 2:37 PM | 0 Talking ♥
AWAK ... kenapa dengan awak ? saya ada buat salah ye ? kalau betul ada maaf sangat . tapi kenapa awak diam ? apa salah saya ? kenapa awak hukum saya macam ni ? perempuan mana yang buleh tahan dari mengalirkan air mata dia . YA ALLAH .....Kenapa macam ni ? Dulu awak penah cakap awak penah janji yang awak takkan sakitkan hati saya takkan penah tinggalkan saya . Mana janji awak ? Ya ! betul saya memang takboleh nak halang  perasaan awak , mungkin dah kurang untuk saya tapi saya nak awak tahu saya ikhlas mencintai awak . saya tak mintak apa-apa pun dari awak , saya cuma nak awak jujur . itu je awak .. tapi kenapa awak __________ . Awak hancurkan hati saya . Awak kata kat kawan saya , awak suruh dia carikan awak ______ lain . Awak tahu apa saya rasa masa tu ? tahu ke ? Hmmm mungkin awak takkesah . Sejahat mana pun saya sekejam mana pun saya awak , saya takpenah ada niat langsung nak permainkan hati dan perasaan awak saya takberani sebab saya sayang awak . Dulu awak takmacam ni kan sayang ..... tapi sekarang everything dah berubah ALYA RINDU NAIM YANG DULU ! Mungkin sekarang awak takjumpa lagi perempuan yang boleh buat awak gembira . Maaf kalau saya takpandai nak mesra dengan awak layan awak . tapi sumpah saya takpernah curang . Awak dah taksayang saya ? kenapa perlu tipu perasaan . saya taknak nanti hati awak yang terluka . awak nak hubungan ni tergantung ? awak rasa mara taksuka dengan perangai saya awak bagitahu saya jangan diam call tak angkat meses takbalas . Awak tahu apa rasa ? awak abaikan saya ! saya macam takkpernah wujud dalam hidup awak ! Saya mintak maaf kalau buat awak menyesal kenal saya . Jujur saya cakap memang perit sangat jika benda yang melibatkan hati dan perasaan . Tapi perasaan tuhhh takbuleh nak dihalang kan , kalau suatu hari nanti ALLah alihkan perasaan awak dekat orang lain saya dah takbuley marayu-merayu  dekat awak dan saya harap orang tuhhh akan jaga awak masa tuhhh saya bersyukur sebab orang yang saya sayang mesti dah bahagia .
CINTA ANUGERAH TERINDAH DARI ALLAH
Saturday, February 18, 2012 | 5:20 PM | 0 Talking ♥

Semua orang punya rasa cinta. Tapi tidak semua bisa menempatkan secara benar.
Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam (SAW) suatu saat ingin menolong seorang suami yang bermasalah dengan isterinya. Suami itu bernama Mughits, seorang budak berkulit hitam milik Bani Al-Mughirah. Sedang isterinya, Barirah, seorang budak milik Bani Hilal. Ketika itu Barirah dimerdekakan oleh majikannya, sementara Mughits belum.
Karena perbedaan status sosial itu, Barirah memilih berpisah dengan suaminya. Namun, perpisahan itu membuat Mughits sangat sedih. Dengan berlinang air mata, ia memohon kerelaan isterinya untuk tetap hidup bersamanya.

Kejadian itu diperhatikan oleh Rasulullah SAW dan berkata kepada pamannya, Abbas Radhiyallahu ‘anhu (RA), “Wahai paman, tidakkah engkau merasa takjub dengan rasa cinta Mughits pada Barirah dan rasa benci Barirah terhadap Mughits?”

Kemudian beliau berkata pada Barirah, ”Seandainya engkau kembali kepada Mughits?”
Barirah bertanya kepada Nabi SAW, “Wahai Rasulullah, apakah engkau memerintahkanku?”
“Tidak,” kata Rasulullah SAW, “Akan tetapi aku hanya ingin menolongnya.”
“Aku tidak membutuhkannya,” jawab Barirah.

Cinta, Anugerah Ilahi
Cinta adalah rasa yang terdalam dalam diri manusia. Ia hanya diketahui oleh yang bersangkutan dan Allah SWT yang menggenggam hati manusia. Beragam cara yang dilakukan manusia untuk merebut cinta dari sang pujaan hati. Cinta itu akan sia-sia bila rasa cinta belum dianugerahkan kepada si dia untuk kita miliki.
“Dan di antara tanda-tanda (kebesaran)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan tentram kepadanya. Dan Dia menjadikan di antaramu rasa cinta dan kasih sayang. Sungguh pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berpikir.

”Cinta Sesungguhnya
Cinta yang senantiasa terpelihara mesra dengan pasangan kita adalah anugerah yang terindah. Namun, hendaknya kita bisa menempatkan cinta itu pada tempat yang semestinya. Jangan sampai cinta pada belahan hati melupakan cinta yang seharusnya lebih kita utamakan, yaitu cinta kepada yang mempunyai cinta, Allah SWT. Tidak sedikit manusia yang lalai atau terjerumus karena cinta. Cinta kepada manusia tidak akan berlangsung lama. Maka cinta kepada Allah SWT adalah cinta yang abadi.

♥ ABOUT ME ♥

" />

MY NAME ALYA IZZATY and also can call me alya . i am 15 y/o . and one more thing!! i already taken by him NAIM SHAKIRIN ! HAHAHA